18 januari, 2008

2. Lyckans Hjul

Lyckans Hjul
Kajsa Ingemarsson

Det är så skönt att ta med sig en bok när man reser brukar det heta, men i mitt fall så klarar jag ofta inte av att läsa på flyg, tåg eller bussar. I och med det så köpte jag mig en mp3 spelare för att kunna lyssna på böcker och nu när jag åkte hem efter julfirandet och allt det där så lyssnade jag mig igenom Lyckans Hjul av Kajsa Ingemarsson.
Det är även hon som har läst in boken och hon har en väldigt skön berättarröst som jag uppskattar, har märkt att jag inte klarar av en del uppläsare.

Boken i sig var inget märkvärdigt utan mer en underhållande bok där huvudpersonerna är lätta att känna igen sig i - vilket är ett karakteristisk drag för Kajsas skrivande. Den är lättsam, men stundom väldigt förutsägbar. Därmed också lite långtråkig, jag gick runt och väntade på om det som jag gissat varkligen hände. Men då inte sagt att den inte är värd att läsa, för det är den om du verkligen längtar efter en riktig feel-good-bok!

Inga kommentarer: